Igår eftermiddag sa jag hejdå till familjen. Jag begav mig till Falköping och Mössebergs kurort för min rehabiliteringsvecka jag fått från cancer rehabfonden. Det blev många tårar innan jag åkte, Charlie ville inte alls att jag skulle åka. "Mamma, jag vill vara med dig,  jag behöver också lära mig äta och träning." "jag kommer ha dig i mitt hjärta mamma, för alltid". Då var det svårt att hålla tårarna borta även för mig. Iväg kom jag, dock en timma senare än planerat. För självklart skulle jag inte få komma iväg ostraffad, bilen hade slut på batteri och när vi fick igång det så var det även slut på bensin. Så det blev ett längre avsked för Charlie än planerat och jag fick komma inspringandes på Mösseberg med andan i halsen några minuter innan incheckningen skulle stänga, klockan 17. Jag hann få mitt rum och sen var det information och rundvandring tillsammans med min grupp. Vi är 14deltagare i min grupp och de flesta av oss har bröstcancer. Det kommer bli dagar med mycket träning, avslappning och föreläsningar. Vi har ett gruppschema med aktiviteter och imorgon kommer jag även få ett individuellt träningsschema, efter jag träffat en sjukgymnast. Jag kommer inte behöva ha långtråkigt dessa dagar, eftersom schemat är fullspäckat. 
Idag har jag dock haft det lite lugnare än de flesta andra. De flesta deltagarna hade inskrivning med sjukgymnast idag. Medan mitt möte är först imorgon. Så jag passade på att köpa en massage och sen hänga någon timme i spaavdelningen som vi har tillgång till mellan 11 - 15. Stora bassängen och torrbastu har vi dock tillgång till hela dagarna. Vi har även haft ett pass med vattengymnastik, introduktion i gymmet och ett avslappningspass.







Jag avslutar nu en bra dag framför tvn och Tillsammans mot cancer. Förra året satt jag med min då 2 månaders Juno framför tvn och galan, med samma oro och känslor som så många beskriver ikväll. Idag får jag hjälp att bli en starkare jag igen och jag får räknas som cancerfri. Bli månadsgivare ikväll för att fler ska få chansen❤️


Kommentera

Publiceras ej