Mösseberg gav mig verkligen allt och lite till av vad jag kunde ha önskat mig. Många tyckte det var en intensiv vecka, men vi alla hade väldigt olika bakgrunder. Jag som kommer från en vardag med ett ständigt pusslande med att få tiden att räcka till för familjen, hem, jobb och mig själv. Då det sistnämnda ofta blir lidande. Att bara ha mig själv att tänka på, få reflektera över vad som faktiskt hänt det senaste året, träna och meditera. Att få maten färdiglagad och bara sätta sig till bords och äta. Att slippa städa och tvätta. Detta var för mig väldigt avslappnande. Att sedan även få kunskap och förståelse för vad just jag behöver tänka på, få träningsövningar anpassade just för min kropp och få alla verktyg för att bli mer harmonisk och balanserad var helt fantastiskt. Vår grupp var även ett skönt gäng och personalen väldigt omtänksam och kunnig. Så Mösseberg får 5 av 5 +.
 
Veckans Schema. Ni som har gjort en mastektomi och även strålats rekommenderar jag att googla Törslett metoden. Väldigt bra övningar för att få ordning på nerv och bindvävsskador. Jag hade inte hört talas om denna metod innan Mösseberg. Trodde inte heller jag hade så mycket problem med stelhet och värk innan jag introducerades för dessa övningar. Jag har visst både stelhet och nervskador som kan rättas till genom denna Törsleff metoden innan jag får alltför mycket besvär.
 
 
Tog en morgonpromenad i den vackra omgivningen hamnade uppe på berget och Mössebergs djurpark.
 
När jag kom hem i fredags möttes jag av en skadad liten Juno. Han hade haft ont i ett ben, eller dom här hemma trodde att det var foten, i någon dag.  Daniel och Charlie märkte aldrig vad eller när det hände. Utan bara att han började vara gnällig i onsdagseftermiddag och att han sedan slutade att stödja på benet. Vårdcentralen skrev en remiss till röntgen i fredags, men tyckte vi kunde vänta någon dag eftersom han inte verkade alltför påverkad. Då hade han även börjat hasa sig fram på rumpan igen. Jag åkte dock in till Ryhov det första jag gjorde i lördags. Det visade sig vara en fraktur på smalbenet. Så vår lilla grabb som precis lärt sig att gå och haft det som sin favoritsyssla de senaste månaderna är nu gipsad från lår och ner. 
 
Ryhov vill tydligen inte släppa mig helt. För nu blir det några resor fram och tillbaka i 4-6veckor till...
 
<3
 

3 kommentarer

Elisabeth

15 Jan 2018 14:20

Nä men, nä, lille killen... vilken otur ☹️. Det kommer förstås att bli bra med benet men jag tycker nog att ni kunde ha sluppit detta just nu, lite flyt hade inte skadat. Tillbaks till verkligheten direkt för dig då 😕

Jenny

23 Jan 2018 15:36

Hej!
Har läst en del av dina fantastiska inlägg som du delar med dig utav. Jag läser sista terminen på sjuksköterskeutbildningen i Skövde och skriver just nu examensarbete. Jag och min partner skriver om kvinnors upplevelser av att leva med bröstcancer och använder oss utav flera olika bloggar för att få en djupare insikt. Vi valde ämnet för det pratas för lite om det i samhället. Jag skulle mer än gärna vilja använda mig utav din blogg i vårat arbete. Du får gärna mejla mig :)

Svar: Hej Jenny, vad spännande! Du får gärna
använde dig utav min blogg om den kan hjälpa dig. Jag vill gärna läsa ditt examensarbete när det är klart 😉 vill du ställa frågor som kan hjälpa dig, så skicka gärna via facebook, hittar bara en nina frostevi! Lycka till
Nina Frostevi

maria

12 Feb 2018 12:49

Vad kul att se ett schema från Mösseberg. Anmälde mig precis till rehab där V 19 och 20. Nu ser jag fram emot det ännu mer.

Svar: Ååh hopppas att du får en plats, är helt fantastiskt :)
Nina Frostevi

Kommentera

Publiceras ej