Sist jag skrev hade jag min peak av smärta och trötthet. Efter det så läkte jag nämligen snabbt igen, bara efter någon dag kunde jag ha på mig bh och kläder igen utan alltför mycket smärta och skav. Nu, idag, är huden runt strålningområdet nästan helt läkt. Fjällar endast lite av mitt ytterste skinn och är lite torr annars ser det väldigt fint ut.
Jag har även haft lite mer energi och i helgen som var orkade jag äntligen att ha Charlies första barnkalas. Hon fyllde 4 år i Juni, men då varken orkade eller hann vi ha kalas för hennes kompisar. Så nu, nästan tre månader efter att hon fyllt år var det dags, och nu tror hon att hon fyllt 5 år;) I söndags var trädgården full med 11 barn i åldrar 3-5 år. Charlie har aldrig varit så hjälpsam som dagarna innan och under kalasdagen. Ville rensa ogräs eftersom vi skulle vara ute, städa sitt rum om någon ville se det, handlade med egen inköpslista och dukade bordet innan gästerna kom. Barnen var fantastiska och verkade ha väldigt roligt. Vi hade hyrt en hoppborg, för att jag skulle slippa agera lekledare så mycket som möjligt. Dom roade sig därför mest själva, medan jag kunde vakta barnen och Daniel stå vid grillen och fixa korv. En mamma och vän var kvar under hela kalaset. Hon var till stor hjälp med barnen vilket var guld värd. Allt flöt på bra och jag var knappt ttrött när sista barnet hade gått hem efter cirka tre timmar. Charlies roliga var dock inte slut där. För våra favorit Memme och Jonas rövade bort henne och överraskade med Cirkus. En lagom bortskämt och lycklig fyraåring somnade gott på söndagkvällen.
 
Jag har tidigare nämnt att jag haft mycket tankar innan jag ska sova. Jag har alltid haft ett ganska "hektiskt" liv, har uppskattat att ha fullt upp och sökt mig till det. Jag har alltid drömt mycket och tror aldrig att min kropp och själ fått vara helt avslappnad. Detta alltså även innan cancern. Inte förrens nu! För nu har jag har hittat en lösning som hjälper mig att både somna som en stock, men framförallt sova hela nätterna utan massor av drömmar som stört min nattsömn. Jag lyssnar på mindfulness yoga via youtube när jag krypit ner i sängen. Jag vaknar på morgonen och känner att jag faktiskt är helt utvilad för första gången i mitt liv, såväl kropp som hjärna. Ett tips jag tycker alla borde testa, även om man inte har problem med sömnen. Utan kanske efter en lång dag på jobbet, för att få en stund med total avkoppling.
 
<3

2 kommentarer

Anonym

05 Sep 2017 05:15

Hej! Ville tipsa om mindfulness podcast också om du inte redan testat det 😊

Memme

05 Sep 2017 21:21

Hejja dig. Du finner alltid på råd du. Det där är mkt bättre än tabletter mot sömnstörningar. 👏

Kommentera

Publiceras ej