I tisdags var jag alltså på magnetröntgen för att utesluta att jag har förändringar på skelettet. Hade en tidig tid, klockan 08:10. Att åka in till Jönköpingen denna tiden på dygnet är inte det roligaste. Så det blev en hektisk morgon,  trots 30min tillgodo i tid och fyra omval av vägval p.g.a. kilometer långa köer kom jag 4minuter försent. Jag fick därför springa in på ryhov och raka vägen till ombyteshytten för att sedan få gå raka spåret in i rummet för magnetröntgen. Detta var min första magnetröntgen någonsin, jag har hört att det kan vara lite otäckt. Att man lätt kan känna sig instängd, eftersom kameran är som ett rör man åker in i. Många tycker även det är obehagligt med ljudet från den. Den väsnades ordentligt. Jag fick ligga med både öronproppar och hörlurar som  sköterskan kunde kontakta mig med. Jag blev ganska trött av bilfärden och stressen över trafiken på vägen till sjukhuset, så jag körde lite mindfulness yoga där på britsen och somnade till vid flera tillfällen,vaknade dock av att behöva svara sköterskan med ett "ja, det går bra" vid några tillfällen. Tills hon nog insåg att jag somnade till och lät mig vara, om jag nu inte sov så djupt att jag inte hörde henne. Röntgentiden varade cirka en timma. När jag var klar sa sköterskan att onkologen kommer höra av sig om provsvaren om cirka en vecka, max tio dagar.
 
 
Min onkologläkare ringde i onsdags eftermiddag. Alltså dagen efter. Snabba svar inom läkarvården har inte direkt betytt positiva saker för mig det senaste. Men jag hann knappt tänka något alls på varför hon ringde mig, jag trodde ju aldrig svaren skulle komma så snabbt. Min läkare var även snabb med att berätta att provsvaren såg bra ut, att det inte fanns några förändringar. Jag har ett slags nervnystan vid två av mina ryggkotor och kan påverka att jag ofta får ont i ryggen, men det är inget dom kan göra något åt. Det mest troliga är ju trots allt att jag lider av småbarnsryggvärk. Att jag behöver träna upp mig ordentligt, nu när orken börjar komma mer och mer, efter graviditeten. Jag behöver bli starkare och mjukare.
 
Jag har även gjort min första arbetsvecka. 25% och 2h15min på arbetet. Detta har gått bra, men känns att jag inte får vila något alls under dagen lägre. Jag är nämligen väldigt trött. Känns som jag har ett stort svettband som trycker runt huvudet på mig och att det är en ständig dimma runt mig. Är jobbigt att ta den där tabletten varje kväll, tamoxifen, som jag vet är den främsta orsaken till att sängen är den jag längtar till så fort jag stiger ur den på morgonen. 
 
<3

3 kommentarer

Pill

06 Oct 2017 00:54

Så glad ❤️😍 Kram P

Pill

06 Oct 2017 00:54

Så glad ❤️😍 Kram P

Pill

06 Oct 2017 00:54

Så glad ❤️😍 Kram P

Kommentera

Publiceras ej