Att bloggen uppdateras så sällen är ett bra tecken.  Det är ett tecken på att jag får må bra och kan därför fylla alla dagar med saker och människor jag tycker om. Har helt enkelt inte haft tid för att sitta framför datorn. 
I fredags bjöd jag ut min man på en eftermiddagsdejt. Barnen var hos sin farmor och farfar medan vi njöt av massage och sedan tapas på restaurand El Gordo. Var väldigt skönt och kul att göra något tillsammans, bara jag och Daniel. Det senaste halvåret har det mesta kretsat runt mig och min sjukdom, hur jag mår och hur jag har det. Jag i min tur har lagt all energi jag haft på mina barn. När dom har gått och lagt sig så vill jag bara scrolla genom alla sociala medier på mobilen, hänga i soffan, innan jag går och lägger mig. Så ibland kan jag ha lite dåligt samvete gentemot Daniel. Vi trodde nog att en sjukdom som cancer gör att man kommer närmare varandra i en relation. Att vi kanske skulle bli lite mer romantiska mot varandra. Men cancern har inte förändrat vår personlighet eller inställning, och varför skulle vi egentligen vilja förändra ett vinnande koncep? Daniel är och har alltid varit min klippa och allt annat kliché. Han har fått dra ett tyngre last en vanligt det senaste halvåret och jag har inte haft riktigt orken att visa hur mycket jag uppskattar allt han gör och inte kan göra för min skull.
 
I lördags var jag och barnen nere på kärrslördagen i Habo som bjöd på hoppborg, ansiktsmålning och massor av annat skoj för barnen. Daniel Jobbade. Sen åkte vi och firade svärfar som fyllt 70år. Charlie valde att måla sig som Jokern i Batman på kärrslördagen, så det var en liten Joker som klev in på restaurangen på Tabergstoppen. Lördagskvällen försvann i ett glädjerus över att HV 71 tog sm guld!!  I söndags var vi och kollade på Kevin som körde Gokart och på kvällen var det Valborgsfirande med eld här på gatan med grannarna. Idag vaknade jag med huvudvärk och snurrig i huvudet. Steg inte ur sängen förrens vid 12,  har känt mig tung i huvudet hela dagen. Har försökt njutit lite av vädret men har inte orkat göra mycket mer än så idag.
 
Nu är det dags för sängen imorgon blir den en tidig dag på ryhov för först provtagning, läkarbesök och sedan behandling.

Kommentera

Publiceras ej