Tror människor överlag är duktiga på att känna efter och leta efter sjukdomar och besvär. Jag har därför inte sökt mig till att få veta vilka eventuella biverkningar som jag kan få av mina behandlingar. Jag har varit rädd för att må sämre i så fall.  Jag lär ju känna vilka biverkningar just jag får i vilket fall. När jag berättade för min kontaktsköterska vid behandling 2 av paklitaxel att jag mådde riktigt bra och var mycket piggare efter den avslutade EC behandlingen. Blev jag därför lite proviserad när hon svarade: "Va bra, men av Paklitaxelbehandlingen kommer du bli tröttare och tröttare för varje behandling du får". Kunde jag inte bara få njuta av att jag faktiskt mådde bra, där och då? Konstigt nog är jag fortfarande lite nonchalant till min sjukdom/behandling och trodde inte jag skulle drabbas av fatigue igen.Tyvärr hade hon dock rätt. Efter min senaste behandling har min hjärna nämligen börjat kännas som vaccum igen. Jag har svårt att koncentrera mig vid samtal med andra. Blir det för stimmigt runt omkring mig blir jag yr i huvudet och snabbt irriterad och snäsig. Trots att jag ofta är trött, så har jag svårt att somna. När jag väl somnar vaknar jag flera gånger per natt i en pöl av svett. En ständig svettmustasch har jag också, så fort jag gör minsta lilla. Att vika tvätt eller plocka upp efter barnen gör mig anfådd och jag får byta kläder flera gånger per dag eftersom de är blöta av svett. Men än så länge har jag inte tillåtit biverkningarna förstöra mina dagar, utan jag kör på i vanlig takt.
I fredags var vi hos familjen Svensson för grillning.  Idag har Daniel fixat med renoveringen av badrummet medan jag målat ett snickarprojekt jag haft i några veckor. Detta med några ungar springandes runt fötterna. 
 
Men har insett att skriva i bloggen har påverkats en hel del av min trötta hjärna. Dels har jag inte orkat skriva så ofta och det jag har skrivit, är inget jag önskar att min gamla svenskalärare någonsin kommer läsa. För då lär han ta tillbaka mitt VG jag fick för sådär 14 år sen. När jag läser mina gamla inlägg kan jag inte förstå att jag faktiskt har läst igenom dom innan jag tyckt på publicera. Ibland är det väldigt skönt att ha något att skylla på.
 
<3

1 kommentarer

Memme

15 May 2017 08:58

Haha. Du har väl alltid skrivit väldigt bra? Jag har då inte märkt något. Kanske har dimma i skallen jag med isf. 😅 Snart är skiten över. Som vi längtar!! 💕

Kommentera

Publiceras ej