Jag och barnen har återigen varit förkylda. Har haft några snoriga och hostiga dagar här hemma och vi alla har varit allmänt lättirriterade och trötta. Juno har fått en liten tand, så hans tillstånd har nog främst berott på det. Medan jag och Charlie varit påverkade av ren förkylning. Idag har det vi dock varit lite bättre så hoppas på att denna gången inte ska vara lika ihärdig som det har varit vid föregående förkylningar. Jag orkar nämligen inte med en sur och trotsig fyraåring fler dagar, när jag själv inte är pigg. Jag klagar och gnäller och Charlie blir då ännu mer gnällig och trotsig. Men idag har vi haft en ganska så bra dag, lekt med gudsonen vilket enligt Charlie var dagens höjdpunkt. För det sista hon sa innan hon somnade var: " Mamma, idag när Louli var på förskolan och doktorn lekte vi med Lias, han var jätteduktigt. Vi tre hade såååå roligt tillsammans".
 
Tisdagar brukar innebära behandlingsdag. Men denna vecka är det istället behandling imorgon, onsdag. Tidig sådan också, redan vid 8:15. Så blir att ställa alarmet betydligt tidigare än vad jag är van vid att gå upp. Juno är nämlig lika morgontrött som sin mor. Är inte många dagar i veckan han väcker min innan klockan 8-9. Underbart! 
 
<3

Kommentera

Publiceras ej