Har varit en vecka där jag överlag mått bra. Jag har bl.a. orkat med två resor till Jönköping och Ikea. Har påbörjat ett litet projekt i tvättstugan och p.g.a. lite felköp i torsdags så åkte jag in till Ikea även i fredags. Ville kunna bli klar nu i helgen. Saker som i vanliga fall skulle ta mig en timma eller två, tar mig nu dagar. Blir lätt trött i skallen efter lite ansträgning så det blir många pauser när jag påbörjar något här hemma. Vissa saker som t.ex. vårstädning i trädgården, som jag annars tycker är väldigt kul, påbörjar jag därför inte ens. Bara tanken gör mig trött. Men nu jävlar är det i alla fall ordning och reda i tvättstugan.
 
Jag har fortfarande hosta sen influensan för cirka fem veckor sedan. På dagarna har det gått bra. Men så fort jag lagt mig i sängen för att sova hostar jag sönder mina stackars lungor. Detta resulterade i få timmars sömn och en trötthet på grund av det. Jag fick därför hostmedicin utskriven, med morfin, för att få sova ordentligt. Men nu känns hjärnan som vakuum av morfinet istället. Ska ge det några dagar till och hoppas att hostan snart ger med sig. Annars slutar jag med hostmedicinen i alla fall. Nu har jag ju återfått den mesta av energin efter cytostatikan och vill kunna njuta av den innan det är dags för nästa behandling.
 
I torsdags började jag i kör tillsammans med Emelie. Det var längesen jag övade min sång och sjunga är något som jag alltid älskat att göra. Så torsdagar kommer absolut vara veckans höjdpunkt nu framöver.
 
Jag tänker nu återgå till soffan. Resterande av familjen är på 1års kalas hos Daniels systerdotter, min kropp sa ifrån och jag fick därför stanna hemma. Trevlig lördag! <3
 

Kommentera

Publiceras ej