Igår var jag och Juno hos onkologen för att få reda på mina röntgensvar från lungröntgen samt diskutera min fortsatta sjukskrivningsplan. Jag var sen, som vanligt. Jag har alltid varit en människa som vill vara i tid och har  oftast varit det. Men så fort jag har en läkartid så vill omvärlden annat. Jag tror jag kommit in till sjukhuset svettig och med andan i halsen 95% av gångerna det senaste året. Antingen på minuten när läkartiden är eller någon minut försent. 100% av dessa 95% så beror det på trafiken, vägarbete eller parkeringsbrist. Det har inte spelat någon roll hur god tid jag har på mig. Det tar cirka 25minuter till Ryhov hemifrån mig. Igår åkte jag 45min innan läkarbesöket, jag var ändå 5min sen. Först fick jag vänta på snöröjning här på gatan, 20min. När jag äntligen kom fram till sjukhuset så fanns inga parkeringar och jag fick parkera dryga 800m från ingången. Ut med Juno från bilen och sen ta löpet mot entrén. 
 
 
Men ett läkarbesök fick jag. svettig och stressad. Mina förändringar på lungan har gått i regress, tillbaka. Jag har dock min stora kvar på 2cm, men eftersom dom andra har gått tillbaka så är dom alltmer säkra på att även denna är en strålskada. Mitt fall ska tas upp på läkarkonferensen idag, angående om jag kommer få fler kontroller eller om de släpper detta redan nu. I vanliga fall brukar bröstcancer patienter släppas efter ett år. Men p.g.a. min typ av bröstcancer och unga ålder, kommer jag få ett nytt läkarbesök hos onkologen om ett år,.Om jag inte känner av några andra symptom innan dess. Jag är fortsatt sjukskriven 75% till v2. Vecka 2 är min rehabkurs på mössebergs kurort och jag kommer då vara sjukskriven 100% men f.o.m. v3 till vecka 7 är jag sjukskriven 50%. Sen är tanken att jag ska vara tillbaka 100%. Jag hoppas och tror att detta kan vara möjligt utifrån hur jag mår idag.
 
Igår var jag på dejt med min stora, lilla, tjej. Tog en ledig dag för kände att vi båda behövde göra något roligt tillsammans. Vi var på hockey. Kollade på när HV spöade Luleå och som Charlie skulle säga "bara musade" och hade det bra bara vi tjejer :)
 
 
 
 
Snart dags för ytterligare en sväng till Ryhov. Idag är det Onkogenetiska mottagningen och diskussioner runt min genutredning.
 
<3

Kommentera

Publiceras ej