Jag har inte haft orken för min blogg det senaste som ni kanske har märkt. Jag har varit väldigt stel och har ont runt strålningsområdet. Huden har fläkts bort på sina ställen, framförallt i armhålan och runt ärret. Har därför svårt att hitta kläder att ha på mig, som inte skaver och trycker. Jag har därför valt att vara hemma så ofta som möjligt, iförd endast en t-shirt.Jag får även huggliknande smärta, det känns som någon trycker in en tjockare nål och sen snabbt drar ut den igen, vilket är lite obehagligt. Men min sköterska på strålningen sa att detta kunde hända. Så är inget jag är orolig för. Har ytterligare en vecka framför mig, som området kan bli ännu värre innan det ska gå tillbaka. Hoppas innerligt på att det inte blir så, utan att det är som värst nu. Har bara en vecka kvar av sjukskrivning. Sen börjar Daniel jobba heltid är det tänkt. Så kommer det dock inte kunna bli om jag inte blir bättre under veckan. Har svårt att lyfta och ha Juno hos mig längre perioder. Han är ju inte en liten bebis längre som bara är nöjd att  ligga still på mitt bröst. Nu är det sparkar, slängande och ålande så fort jag har han i famnen. Han lyckas självklart alltid pricka rätt, eller väldigt fel, med sina sparkar rakt på min onda sida ;)
 
I helgen var jag dock så illa tvungen att hoppa i kläderna. Vi var nämligen på Liseberg i fredags för en fantastiskt mysig dag/kväll tillsammans. Vi övernattade i Göteborg och gick sedan på min systersons dop i lördags, en fin cermoni med god mat och fika efteråt. Idag, söndag, var hela familjen lite trötta så har varit mycket soffmys. En lite tuffare vecka helt klart men med ett fantastiskt avslut! 
 
Har inte börjat med min Tamoxifenbehandling ännu. Upptäckte nämligen att en stor biverkning var blodpropp. Detta är något som finns i släkten och jag ville därför säkerställa att jag inte bär på anlag för blodpropp innan jag påbörjade behandlingen. Jag tog därför ett blodprov förra veckan och väntar nu på provsvar. Kommer väl få börja lagom till vår utlandssemester som vi ska iväg på om 2 veckor, hoppas på snälla biverkningar och att min hud är läkt tills dess. Blir jobbigt med bad och njutning annars;)
 
<3
 
 

Kommentera

Publiceras ej