I tisdags fick jag min tredje behandling av Paklitaxel. Hade trevligt sällskap av mamma och Juno. Juno charmade självklart såväl andra patienter som personal, han var så go och glad hela tiden. Innan behandlingen fick jag träffa en onkologläkare som ville att jag skulle berätta om de surr och stickningarna jag har haft i mina händer och fötter. Vi gick igenom min "dagbok" jag skrivit och han infomerade lite om vilka alternativ som finns. Återigen fick jag informationen om vikten i att jag berättar om mina besvär blir alltför tuffa, eftersom Paklitaxel kan ge bestående nervskador. Det finns i så fall ett alternativ som heter Docetaxel, en annan cytostatika med samma funktion. Denna kan dock ge värre andra biverkningar, är ofta inte så snäll mot tarmen. Eftersom jag redan har en tarmsjukdom så känns inte det som något roligt alternativ, lite pest eller kolera. Men det får bli ett senare problem, för eftersom mina biverkningar än så länge inte har påverkat mig jättemycket utan bara bidragit till lite obehag, så tog vi beslutet att fortsätta med Paklitaxel.

Behandlingen tog cirka 2,5timma och jag mådde bra av tabletterna jag tog inför behandling. Så när jag var klar på dagvården åkte vi till jysk för att shoppa ett nytt svalt täcke till mig. Fick nämligen en ny spruta av zoladex i tisdags, så jag räknar med värmevallningar och svettningar de närmsta nätterna. Köpte även en fin hängmatta till uterummet, där jag har tänkt spendera många timmar nu i vår och sommar när min hud är extra solkänslig.

Idag har jag haft en jobbig dag. Har haft huvudvärk som inga värktabletter har kunnat stoppa. Sov även väldigt dåligt natten till idag. Drömde att jag var på återbesök år 4 efter operationen, då hittade man fjärrmetastaser på skelettet. Fick 2 år som mest att leva, så när Juno väckte mig imorse, var jag i mina drömmarsland helt uppe i att ta farväl av min familj. Idag har därför varit en dag med lite jobbiga känslor, tankar och många pussar på mina barn.

1 kommentarer

Anonym

15 Apr 2017 00:07

Vad mysigt ni har det älskade vänn. Tänker på dig MYCKET ska du veta. Glad att vi tog denna kaffe tillsammans. ❤️❤️

Kommentera

Publiceras ej