Jag har sedan Maj varit medlem i cancer rehab fonden. Cancer rehab fonden är en insamlingsorganisation som erbjuder kostnadsfri rehabilitering och stöd till cancerdrabbade vuxna och barn. Dom är helt fristående från andra cancerorganisationer och får inga statliga bidrag utan är beroende av gåvor från privatpersoner, företag och stiftelser. Rehabilitering är en viktig del, och som så ofta glöms bort. Det tar tid för många cancerdrabbade att återhämta sig både fysiskt som psykist efter en diagnos och behandling. Genom cancer rehab fonden kan man som drabbad få hjälp att snabbare återhämta sig. Vuxna kan få stöd från i form av en veckolång vistelse på ett rehabiliteringsprogram med erfaren och legitimerad personal. Programmet innehåller bl.a. fysisk aktivitet, kostråd, samtal i grupp och individuellt och verktyg för att hantera ångest och stress.
Jag har blivit erbjuden en vecka på Mösseberg i Falköping v2, och jag är fantastiskt glad och tacksam. Men har även lite ångest för hur jag ska kunna vara ifrån Daniel och barnen hela 5dagar utan att längta ihjäl mig. Jag vet ännu inte jättemycket vad denna vecka kommer innehålla, mer än vad som finns att läsa på Mössebergs hemsida: "Utifrån dina behov och förutsättningar får du prova på allt från yoga, latin moves och stavgång, till föreläsningar om t.ex. medveten närvaro, kost, motion och stress. Här träffar du andra i liknande situation och får tid för återhämtning och reflektion. Men viktigast av allt – värdefull kunskap att använda och utveckla hemma i din egen vardag."
 
 
Så som tack till cancer rehab fonden vill jag uppmana alla att vara med i deras nuvarande kampanj - "Hur många känner du? Alla känner vi någon som har drabbats av cancer och behovet av rehabilitering ökar i takt med att fler överlever sjukdomen. Genom att swisha lika många kronor som antalet personer du känner som har drabbats av cancer, kan du bidra till att fler får möjlighet till rehabilitering. Du kan bidra genom att swisha lika många kronor som antal personer du känner som drabbats av cancer till 900 20 64". 
 
<3

3 kommentarer

Emelie

29 Nov 2017 21:05

Jag är SÅ glad över att du gör detta, åk iväg, kraschar Daniel å barnen så går jag dit 😂Det här bidraget blir min julklapp i år. Heja dig och alla andra. Vi är så mäkta glada över att ni finns hos oss. ❤️

Emelie

29 Nov 2017 21:05

Jag är SÅ glad över att du gör detta, åk iväg, kraschar Daniel å barnen så går jag dit 😂Det här bidraget blir min julklapp i år. Heja dig och alla andra. Vi är så mäkta glada över att ni finns hos oss. ❤️

CancerRehabFonden

04 Dec 2017 08:56

Tack för de fina orden och hoppas du får en stärkande och fin vecka på Mösseberg!
Vänligen, CancerRehabFonden

Kommentera

Publiceras ej