Förra veckan gjorde jag mammografi och ultraljud. Mammografi gör jag endast på mitt friska bröst och ultraljud görs på båda sidor. Läkaren gav mig svaret direkt: allt såg bra! Så nu tar vi två veckors julledighet här hemma utan minsta oro. Mitt återbesök med onkologläkaren blev dock inte av nu i december. Tror faktiskt dom glömt av att kalla mig. En sköterska ringde nämligen i tisdags förra veckan för att vilja boka in mig dagen efter. Det var enda tiden som fanns i december. Var tvungen att tacka nej till tiden på grund utav min mammografi. Så får en kallelse skickad till mig i Januari istället. Så är väldigt tacksam över att alla mina undersökningar sett bra ut nu i december. Och att jag inte känner någon som helst oro och jag har därför inte något stort behov att prata med min läkare. Mina frågar kan vänta en månad.

Om några veckor ska jag börja jobba. Den 14 januari är det dags för lite halvtidsarbete igen. Jag ska dock fortfarande vara föräldrarledig på halvtid. Är med blandade känslor som jag återgår till jobbet. Lilleman ska börja på förskolan och våra mysiga ensamstunder kommer bli färre. Han älskar dock syrrans förskola och han kommer absolut inte ha något emot att få vara där några timmar i veckan. Han blir svinsur nu när vi lämnar Charlie. Det är nog främst jag som gärna hade förlängt heltiden hemma med familjen en liiiiten längre tid. Men detta är ett senare problem. För först, som sagt, 14dagars familjemys innan inskolning och arbete börjar. 

Vill önska er alla en riktigt God Jul!
<3

Kommentera

Publiceras ej