Nu har äntligen datorn kommit på plats och blivit inkopplad. Det utlovade söndagsinlägget fick bli ett torsdagsinlägg istället.
 
Jag och tre andra tjejer från Rehabveckan på Frötuna träffades alltså i Norrköping för snart två veckor sedan. I Norrköping bor Nina, som för några veckor sedan bjöd in oss med många fler för att "Fira Livet" och hennes fyrtioårsdag. Vi kunde tyvärr inte delta på festen men vi ville självklart fira livet och Nina som nybliven fyrioåring denna helg istället. Nina lever med spridd bröstcancer och varje dag för henne är oviss. Hon var under rehabveckan på Frötuna den enda av oss då som levde med spridd bröstcancer. Hon berättade då hennes osäkerhet att åka till Frötuna, "för att hon var vår värsta mardröm" p.g.a hennes spridning. Hon använda samma ord nu när vi var i Norrköping. För mig är det väldigt långt ifrån min sanning. För mig är hon nämligen så långt i från min värsta mardröm. Hon är en människa som jag är väldigt lycklig över att fått träffa och lära känna. Att hennes verklighet med spridd bröstcancer självklart skrämmer mig går inte förneka. Att jag också en dag ska behöva berätta för mina barn att jag kommer att dö inom en snar framtid. Men om jag kommer behöva gå igenom samma helvete, så hoppas jag att jag kommer orka göra det på samma sätt som Nina. Hon gör allt för att kunna njuta av livet, trots att kroppen är fysiskt svag. Hon tar sig ork att göra sådant som ger henne energi och tar till vara på varje stund med sin familj för att skapar fler minnen tillsammans. Hon ordnar med fester och tar sig tid till att lyssna och ställa upp på andra. Idag har hon t.ex. åkt flera timmar i bil för att finnas för en bröstsyster som fått negativt besked. Hon är inte min mardröm hon är min förebild. Hennes sjukdom är en mardröm, men hon är inte sin sjukdom.
 
Självklart blev det mycket prat om cancer. Vilket det blir naturligt när det är vår värsta gemensamma nämnare. vi har alla haft samma tankar och känslor, som så få andra runt omkring oss kan förstå. Men det var framförallt alla skratt, mys och god mat som fyllde på min energibägare för ett tag framöver . Tack tjejer, ni är alla fantastiska. 
 
Idag fyller min man år. Så imorgon ska jag röva bort honom på en romantisk barnfri helg i Bohuslän. Vi ska bo i en mongolisk Jurta mitt i skogen på en liten ö. Med braskamin, vedeldad bastu och jacuzzi. Ska bli så lugnt och skönt. Daniel har även lovat att vi ska yoga. Tror dock att jag kommer yoga och han dricka öl i bastun.
 
<3

Kommentera

Publiceras ej