Igår var jag på hos gulliga Ann på studio H här i Habo, för att sätta i min efterlängtade hårförlängning. Som jag nämnt innan är detta något som man kan få på rekvisita från hjälmedelcentralen efter en cancerdiagnos, nytt för i år. Ett bra alternativ om man som jag inte gillade att ha peruk, men längtar efter att håret ska växa ut. Jag älskar hår, och har alltid haft väldigt tjockt hår. Nu kunde jag sätta i 25cm och få alla produkter för de 5000kr/året som hjälmedelcentralen hjälper mig med. Är väldigt nöjd, dock känns det väldigt konstigt att helt plötsligt ha långt hår igen. Och det är även betydligt mycket tunnare än mitt normala hår så känns lite ovant med långt fast så lite hår på samma gång. Nu var ju mitt nya korta hår, som kommit ut efter cellgifterna väldigt krulligt. Det kommer alltså krävas en del arbete varje morgon för att det ska vara fint och inte likna en hockeyfrippa. Men det får det vara värt! Charlie har berättat för mig säkert 5 gånger idag hur fin jag är❤️ 




Jag har kommit igång med min rehabliteringsträning igen, äntligen!  Har 3 kvällar/veckan inbokat med vattengymnastik, yoga och innebandy. Känns fantastiskt skönt att ha kvällarna ledigt och bara få fokusera på att bli starkare igen, vilket jag känner redan har stärkt mig både fysiskt som psykiskt. 
<3






Kommentera

Publiceras ej