Jag har i några veckors tid tagit en morgondrink innehållande reboost vätskeersättning, d-vitamin och cbdolja.Resultatet är att jag känner mig väldigt mycket piggare. Detta trots en ihärdig förkylning som jag dragits med i över sex veckor. En sådan förkylning som för alldeles nyligen skulle gjort mig helt golvad. Har jag utan större problem snörvlat mig igenom. 
 
Den 11/11 fyllde vår minsting hela två år. Helt galet va tiden går fort. Om bara några dagar är det alltså två år sedan jag fick mitt cancerbesked och drygt två veckor tills jag kan fira att jag varit canerfri i två år. Jag har inget emot att tid, dagar och år springer förbi mig längre. Det får gärna vara år 2021 redan imorgon. Då är risken för ett återfall väldigt liten, för mig med en trippelnegativ bc. Det är nog först då jag vågar pusta ut på riktigt. Boka upp 5 december 2021, då jävlar ska det firas med en ordentlig fest. Men tills dess så får jag njuta av att barnen fortfarande är små och relativt oskyldiga, att leva i nuet och inte låta hjärnspökena ta över. 
 
Men i och med att min årsdag närmar sig, närmar sig även mina årskontroller. Jag har nämligen årskontroll även för min ulceriös colit nu denna tid på året, så blir dubbelt upp med provtagningar, sjukhusbesök och kotroller. Igår tog jag blodprov till mag och tarm. Läste min journal igår kväll,  provresultat såg bra ut, men visade lite tecken på en för låg hemoglobinnivå. Så får se om detta är något dom vill undersöka vidare. Läste dock att det var vanligt efter kemoterapi och vid mens, jag är skyldig till båda!
Näst på tur väntar nytt blodprov då inför röntgen nästa vecka, sen röntgen (lungor)om två veckor, mammografi/ultraljud om tre veckor och sist mitt läkarbesök hos onkologen om drygt en månad. Känner mig än så länge väldigt lugn, jag mår och känner mig bra. Vad skulle dom kunna hitta då? Men känslorna och rädslan kommer så lätt tillbaka när man slängs in i sjukhuskarusellen igen. Och trots att man vägrar vilja tro och höra något annat än positiva besked. Så är det inget man kan påverka. Inte ens med hjälp av en positiv inställning.
 
Juno 2år.
 
Killen som älskar allt som har med djur att göra.
 
Blev sjukhusbesök med Juno dagen innan han födelsedag. Fick limma hakan efter att han ramlat ner i golvet från soffan.
 
Jag nämnde ju att två inte bara var en underbar ålder.....Kreativt kaos ska man tydligen kalla det :)
 
<3

Kommentera

Publiceras ej