En vecka utan cytostatika är nu gjord. Alla frågar hur det känns och jag har lika svårt att försöka svara på frågan varje gång. Det är verkligen blandade känslor. för samtidigt som det är sjukt skönt att slippa åka in och göra behandlingarna och att biverkningarna börjar redan minska, finns det en oro över att det inte räckt till. Tänk om det finns en liten cancercell som cirkulerar i min kropp och bara väntar på att hitta ett ställe att bosätta sig på. En cancercell som kan välja att göra mig obotligt cancersjuk. Det är nu som jag kommer börja oroa mig för att det är cancer så fort jag känner någon värk eller smärta. Nu går det inte skylla på biverkningar längre. Nu kan jag bara hålla tummarna och hoppas. Min kommande strålbehandling är också en behandling för att förebygga återfall, men det är ju endast på det område där tumören och sjuka lymfkörtel satt. Så har cancercellerna spridit sig och cytostatikan inte hjälpt så kommer ett återfall förr eller senare. Jag hoppas på senare i så fall.
 
Jag och Daniel åkte till Göteborg i onsdags med goda vänner. Skulle lyxa till med hotell, relax och en green day konsert. På morgonen när vi lämnat barnen hos svärmor/far går bilen sönder, gångjärnen till bagageluckan gick av. Perfekt inför midsommar och bilsemester. Så blev en hel del samtal och försök till lösning innan helgen. Vi hade tur, Lindströms i Jönköping hade en skrotbil av samma märke så dom fixade bilen på torsdagsförmiddag. Det blev dock ingen konsert i Göteborg för min del. Har inte spytt en enda gång under min cytostatikabehandling. Men när jag åker iväg för att fira att behandlingen är över åker jag på en matförgifting och spyr hela eftermiddagen. Jag tillbringade därför dagen och kvällen på hotellrummet med en spyhink som min enda vän.
 
Imorgon åker vi iväg på en bilsemester. Hoppas jag kan få njuta och att vi alla får hålla oss friska dessa två veckor. Vi kommer att besöka Tyskland, Österrike, Slovenien, Kroatien, Bosnien, Montenegro, Serbien, Ungern och Tjeckien. Ska försöka uppdatera bloggen någon gång under semestern, med lite bilder i alla fall.
 
<3

1 kommentarer

Lars-Åke

27 Jun 2017 23:49

Ingen dålig resa i östra Europa. Tur i oturen att bilen gick sönder på hemmaplan.
Lycka till med resan.

Kommentera

Publiceras ej