Igår var Charlie med under min behandling. Både Charlie och Juno har varit lite ansträngda p.g.a. förkylningsastma i några dagar och vi ville därför inte lämna dom på förskolan och farmor. Daniel var hemma med Juno och Charlie ville följa med mig till "doktorn". Behandlingen gick så tur va snabbt och smidigt. Jag fick dock ingen som helst vila mer än de 3min hon kunde ligga still, kolla på barntv och äta godismutan jag hade med mig. Hon tyckte dock det var väldigt spännande inne på dagvården och sprang mellan min säng, fikarummet och toaletten några vändor. Självklart skulle hon gå "heeeelt själv" för att kunna prata med andra patienter och vårdpersonal. När hon tröttnat på det ville hon ut i lekrummet/väntrummet på onkologen, min behandling var dock nästan klar så jag kunde inte följa med henne. Hon fick istället med sig en av undersköterskorna för lite lek. När undersköterskan kom tillbaka efter ca 10min så hade inte Charlie velat följa med tillbaka. Efter ytterligare fem minuter och jag var redo för att gå hem förstod jag varför hon inte ville gå tillbaka. Ute i väntrummet satt nämligen Charlie med tre onkologläkare, receptionisten och två sköterskors uppmärksamhet och hon målade, pratade och njöt över att vara i centrum :)
 
 
Igår kväll viskade Charlie i mitt öra " Mamma, jag vill följa med till doktorn igen och äta godis och mysa" hon tyckte dagen var mycket bra, men lite otäckt med sprutan jag fick i magen. 
 
Vi hade tänkt att åka iväg på en bilsemester nu när jag snart har en paus i min behandling. Har fått informationen om att jag har fyra veckor mellan cytostatika och strålning. De hade dock glömt att ge mig informationen att jag måste in till strålavdelningen någon vecka innan för röntgen och inställning av maskinen. Ringde därför till strålavdelningen igår för att försöka få så sen tid som möjligt. Vi hade väldigt gärna bilat ner till Montenegro, det är några mil och vi vill inte stressa utan stanna på flera platser både dit och hem. Men nu får vi istället bara möjlighet till två veckor bilsemester, vi får börja planera andra destinationer helt enkelt. 
 
Nu var det ytterligare en månad sen ni fick en hår bild. Håret börjar nu lägga sig i benan och allt! Frisyr till midsommar var nog dock att hoppas på för mycket ;)
 
 
 

3 kommentarer

Pill

08 Jun 2017 21:52

Såå fin!

Emelie

09 Jun 2017 12:33

Min finaste vän. Jag tror nog vi kan göra lite lockar med ditt nya svall. Jag har gammalt löshår kvar annars från tiden då vi bodde tillsammans. Du kan få låna det! 😂😅🙈

Lisa

12 Jun 2017 23:33

Åh vad du är fin! 💞

Kommentera

Publiceras ej