Idag har vi varit på återbesök på bröstmottagningen för att få mina provsvar på analysen av tumören. Förstår mig inte alls på läkarspråket och är inte helt säker på vad vi fick reda på idag. Men har tolkat det som positiva besked. De hade tagit 19lymfkörtlar och endast 1 av dessa var sjuka. Det var inte heller en aggressiv sort så läkaren menar att cancern inte har spridit sig vidare ut i kroppen. Men för att säkerställa detta ska jag på onsdag röntga både skelett och inre organ.
 
Provsvaren visade även två helt olika svar gällande om det är en hormonkänslig bröstcancer. Först 40% och sedan 1%, läkaren menade att det är bra om den är hormonkänslig för det är lättare att medicinera med läkemedel för att minska risken för återfall. Min läkare har begärt ett nytt prov på detta, så vi får vänta och se.
 
Så nu har bröstmottagningen gjort sitt jobb och jag är nu överlämnad till onkologen. Ska dit första gången den 11/1 och jag kommer då få reda på mer angående min efterbehandling. Men vet redan nu att det kommer bli cytostatika (cellgiftsbehandling) och att de kommer göra allt för att jag ska friskförklaras och att jag inte ska behöva få ett återfall av cancer. 
 
Trots att läkaren inte överröste mig med positivitet så kände jag mig en aning lättare när jag lämnade sjukhuset idag! 
 
 

10 kommentarer

Pillanlilla

02 Jan 2017 22:11

Såååå skönt att höra! Hejja dig Nina ❤️ Kraaaam

Tina

02 Jan 2017 22:21

Vad härligt att höra Nina ❤ 👏🏻🙏🏼

Jossan

02 Jan 2017 22:24

Du är en fighter gumman❤❤

Anonym

02 Jan 2017 22:30

Nina🙏🏻 tänkt på dig idag💕 Du är så stark👊🏻

Malin karlsson

02 Jan 2017 22:30

Nina🙏🏻 tänkt på dig idag💕 Du är så stark👊🏻

Emelie

02 Jan 2017 23:18

På torsdag är det "fuck u cancerfest". Idag när jag började lipa på jobbet (av lycka såklart) av ditt sms så frågade mina arbetskamrater hur sjutton det va med mig. Dom blev la dörädda. Jag sa att jag hade vunnit miljonen. Den känslan, den ska jag leva på länge. Du är bäst! 💜

Anonym

03 Jan 2017 05:16

Härligt att höra positiva besked,Kram Susanne💜💜

Anonym

03 Jan 2017 19:03

Så skönt gumms🙏🏻👍🏼🌸💕🌸💕😊

Anonym

03 Jan 2017 19:04

Så skönt gumms
Kramar från Alexs🙏🏻🌸💕🌸💕

Lisa

06 Jan 2017 21:31

Heja dig!!! 💪🏻 Så skönt mer positiva besked!!! ❤️❤️❤️

Kommentera

Publiceras ej