Nu är det nästan två veckor sedan jag hann skriva av mig, men från och med imorgon kommer jag äntligen få lite tid över för att fokusera på mig och min rehabilitering. Det innebär även lite tätare blogginlägg, för denna blogg har varit en stor del i min bearbetning för att orka gå igenom allt runt omkring min sjukdom. Jag arbetar nämligen mitt sista arbetspass ikväll. Har tagit beslutet att gå hem på föräldrarledighet, på obestämd tid. Detta för att ha en möjlighet att både njuta av att få vara frisk tillsammans med hela familjen. Men även för att få tid till att träna upp min kropp fysiskt igen som är väldigt svag efter en graviditet med följd utav behandlingar som bryter ner kroppen ytterligare. Idag har jag därför bakat kladdkakemuffins till kollegorna för att fira. Hoppas det är mest jag som firar dock :)
 
Annars har det inte hänt så mycket sedan sist jag skrev, jag har mått helt okey. Jag var hos sjukgymnasten förra veckan, fick ett nytt träningsschema som jag inte hunnit göra ännu.Har fortfarande en dålig hållning och ont i ryggen. Jag har idag varit och tagit blodprov inför min röntgen jag ska göra på måndag. Vi har hunnit renovera klart Charlies sovrum och i helgen blir förhoppningsvis även Junos rum klart. Jag har haft lite kalas för att jag fyllt 33år. Jag har aldrig direkt firat min födelsedag, vid vuxen ålder. Hade för några år sedan även lite åldersnoja, men den är nu helt borta. I år njöt jag t.o.m. av att bli ett år äldre. Livet och ålder är värt att fira och jag kommer vara gladare för varje år jag får fortsätta vara frisk och kunna fira det. Jag önskar mig inget hellre än att få bli gammal.
 
Jag har även fått känna att jag lever ordentligt denna vecka. Charlie ville ha en kopp te till kvällsmaten. Så jag gjorde iordning en kopp och ställde på bänken. Öppnade skåpet över för att ta ner en tallrik till hennes macka. Då far det ut en plasttallrik som åker i en bana rakt ner på koppen med kokhett vatten. Jag står lutande mot bänken och fick allt vatten över magen och låret. Som tur var va det te till Charlie, var max 1dl vatten i koppen. Men det räckte till för att skålla mig ordentligt. En sådan smärta har jag aldrigt kännt innan. Satt som paralyserad i soffan i nästan 1,5timma innan smärtan avtog  en aning och jag kunde röra mig igen. Men jag har antagligen fixat mig ett nytt ärr som kommer matcha mitt ärrade bröst...
 
 
 
 Nu låter jag krullet vara fritt då och då, imorgon ska jag på konsultion för att sätta i Hairtalk extension, en hårförlängning som funkar att sätta i även på väldigt kort hår men minimum 2cm, på studio H i Habo. Får 5000kr för rekvisita från hjälpmedelcentralen även för löshår nu. Ska bli så kul!
 
<3
 
 

4 kommentarer

Pill

01 Mar 2018 13:47

Så skönt för dig och familjen att du tar föräldrarledigt! Tycker du är väldigt fin i kort, men förstår om du vill testa att sätta löshår. Kram

Svar: Tack Pillan, ja både Daniel och Charlie har räknat ner den senaste veckan😁 jag har tänkt att ha löshår tills jag kan klippa någon snygg kortare frisyr, är så svårt nu med allt krull😂
Nina Frostevi

Jossan

01 Mar 2018 14:03

Jag som vart inne o kikat och undrat varför du inte uppdaterat på så länge så la jag in sidan på nytt igen och direkt så kom de ju massa nya blogg inlägg som jag missat😩 Härligt o höra att du krigar på gumman och ska bli kul o se hur nya håret blir sen, men finns nog ingen som klär i kort hår så bra som du!❤️ puss på dig!

Anonym

01 Mar 2018 17:57

Du ska njuta rejält av din fina familj å verkligen ta hand om dig själv ❤
Kramar Emma

Anonym

01 Mar 2018 20:21

Låter som en väldigt bra idé att ta hand om dig själv och familjen ,må så gott kram Susanne

Kommentera

Publiceras ej