De flesta, om inte alla kvinnor som har fått en bröstcancerdiagnos känner någon form av ångest, rädsla eller oro inför återbesök och kontroller. Så även jag, även om det i mitt fall inte varit så tufft inför eller någon längre tid efter dessa besök. Men jag får lite pirr och oro under själva undersökningen. Och direkt efter en undersökningen är jag väldigt trött både fysiskt och mentalt. Luften går ur mig. Så det som hände idag ska inte få hända...


Jag sa tidigare idag till min vän Emelie att jag skulle till röntgen. Hennes reaktion var likt min när jag fick kallelsen i brevlådan i fredags: "har det redan gått 6veckor?" mitt svar var "ja, tydligen, men känns mer som om det gått 3". I fredags räknade jag veckorna i kalendern från min senaste röntgen och fått det till att stämma med 6veckor. Och man litar ju på att vården har koll, får jag en kallelse så ifrågasätter jag inte. Men idag hade det blivit fel. Detta upptäcktes dock inte förrän jag suttit i väntrummet i 2,5 timma och druckit klart kontrastvätskan. Utan först när jag låg på britsen till i röntgen. Jag hade tidigare idag ringt och pratat med röntgensköterskorna p.g.a biverkningarna jag fick form av eksem vid min förra röntgen. Så både dom och en läkare hade läst min journal idag, i den står tydligt att jag skulle göra återkontroll vecka 49. Men det upptäcktes alltså först när jag låg klar och redo där på britsen av sköterskan på plats. Den som skickat kallelsen måste gjort som jag, räknat veckorna sen min magnetröntgen, för 6 veckor sedan, och inte min senaste datormografi, som jag gjorde för 3veckor sen...så det blev inga bilder idag. Utan jag fick tacka för drickat och vilan i väntrummet och åka hem igen.  


5 kommentarer

Maria

14 Nov 2017 21:26

Usch, det där lät inget vidare...

Maria

14 Nov 2017 21:27

Usch, det där lät inget vidare..

Hanna Karlsson

14 Nov 2017 22:38

Vad trist att det blev så! :-( Dålig koll ju....

Elisabeth

04 Dec 2017 20:49

Hej,

Jag undrar var du köpt dina fina turbaner? Jag skulle så gärna vilja hitta något liknande.

Svar: Hejsan, jag har köpt dom på mixedgrill.se. Dom har jättemånga fina turbanmössor👍😀
Nina Frostevi

Elisabeth

06 Dec 2017 20:34

Tack för svaret, ska genast kolla in dom!

Kommentera

Publiceras ej