Har haft en social helg. Jag försöker passa på att träffa människor helgen innan ny behandling eftersom det är nu jag är som piggast. I fredags hade vi besök från klockan 13.00 till 01.00 med ett litet uppehåll på cirka två timmar,  vi hann med städning och matlagning mellan besöken. I lördags kom Natta och hennes barn på dagen och när dom åkte hem, åkte vi till syrran och hennes familj för lite mellomys på kvällen. Har varit en väldigt trevlig helg, men igår var det skönt att inte göra något mer än vardagssysslorna eftersom jag var väldigt trött.
 
Jag har hunnit med väldigt många läkarbesök de senaste dagarna, hemvård. Charlie har nämligen gått och blivit min privatläkare. Har blivit mycket "doktorlek" sen hon varit med hos undersköterskan här i Habo. Jag byter mitt picc-line förband en gång i veckan på vårdcentralen, Charlie vill ofta följa med, titta och underhålla. Hon tycker det är spännande, och är väldigt noga med att se till att "doktorn" ska vara försiktigt så det inte gör ont på mig. ;)
 
Imorgon är det dags för ännu en Ec-behandling, min sista. När jag äntligen känner mig 100% pigg från förra cytostatikabehandlingen är det dags för nästa. Efter denna så är det 3veckors uppehåll, sen påbörjas min 12veckors behandling. Då 1gång i veckan = mindre tid för kroppen att återhämta sig. Håller tummarna för att slippa alltför tuffa biverkningar även då.
 
min fina fröken doktor <3

Kommentera

Publiceras ej