Igår kollade jag på  "Tillsammans mot Cancer" på tv4. Detta är en gala jag brukar titta och gråta till, faktiskt ännu mer än va jag gjorde igår. En vän skrev till mig "du är inte klok som sitter och kollar på det där. Jag förstår inte hur du klarar av det, hade jag aldrig gjort". Jag svarade "Ja, det är med gråten i halsen och tårarna i ögonen. Men det är ju tillsammans MOT cancer, det hjälper mig inte att blunda fär sjukdomen. Är även skönt att se hur andra tacklar sina besked/sjukdom och hur de hittar sin styrka. Många av deras tankar har ju även jag"
 
Innan jag träffade min man så kände jag ingen som hade drabbats av cancer. Min familj och släkt har varit förskonade från sjukdomen. Som barn/ungdom fick jag inte heller höra från mina vänner om att de haft någon i sin familj eller släkt som fått diagnosen cancer eller gått bort i sjukdomen. Men nu när jag själv drabbats så är det nästintill alla jag pratar med som har en familjemedlem, släkting eller vän som också har cancer och främst bröstcancer. Det blir vanligare. Tyvärr drabbades även min kära svärmor av bröstcancer för 24år sedan, idag överlever 8 av 10 kvinnor, då var oddsen inte lika stora. Men efter en tuff kamp så gav hon cancern en käftsmäll och kan idag njuta av att vara far/mormor till fyra fantastiska barnbarn. Cancer är ärftligt om än dock inte enda orsaken. Min dottar Charlie har nu ärftligheten både från min och sin pappas sida, jag vill att hon ska leva ett långt och friskt liv. Jag vill också få njuta av att bli mor/farmor en vacker dag. Jag blev månadsgivare igår,  jag vill se forskningen klara av att radera rädslan och oron helt när man hör ordet Cancer. 
 
 
 

1 kommentarer

Tina

11 Jan 2017 05:50

Tänkte på hur jäkla stark du är som reder ut att tiitta när en annan knappt gör de & gråter från början till slut och får panik!
Men du gör helt rätt & du är så jäkla grym!!
Vi har varit månadsgivare till både cancer & barncancer fonden i några år nu och blir lika glad varje år av att se hur forskningen verkligen går framåt.
Tänker på dej extra mycket idag!
Kram kram

Kommentera

Publiceras ej