I tisdags (på den 14de dagen efter cytostatikan) började jag tappa hår. Det var inte så att jag tappade tussar så att det blev kala fläckar, men så pass mycket så jag kände att jag behövde använda mössa för att slippa dammsuga både golv och barn flera gånger den dagen. Igår tappade jag lite större tussar och idag när jag vaknade kände jag hur tunt mitt i vanliga fall väldigt tjocka hår hade blivit. Idag tog jag därför beslutet att det var dags för rakapparaten. Charlie och jag hjälptes först åt att klippa håret, sen fick Daniel ta det sista med rakapparaten
 
 
 
Det känns väldigt konstigt utan hår. Trots att det bara är hår, som jag vet kommer att växa ut igen, så var jag väldigt ledsen innan det åkte av. Grät t.o.m. imorse. Ännu en del av mig som jag alltid tyckt om, skulle nu försvinna, ännu en del av min "kvinnlighet". Och ja.. visst känner jag mig som en liten pojk. Men en ganska söt sådan. Charlie tyckte sin mamma blev fin och cool. Ska ge mig själv några timmar till för att vänja mig, sen kommer jag säkert inte heller tycka mitt rakade huvud är några konstigheter.
 
 

8 kommentarer

Emelie

09 Feb 2017 18:14

Så JÄVLA snygg!!

Emelie

09 Feb 2017 18:14

Så JÄVLA snygg!!

Emma Liv

09 Feb 2017 20:53

Gör snygg 👌

Pill

09 Feb 2017 21:15

Förstår om det kändes jobbigt ❤️ Men du är ju sjukt fin i det rakade! 😍 Är ju verkligen inte alla som passar i det! 😘 Kämpa på Nina. Stor kram P

Lars-Åke

09 Feb 2017 23:03

Hej!
Ser ju bra ut! Men är förstås ovant. Du kommer att frysa, om huvudet. Men det har du nog redan märkt.
Började leta efter andra rakade tjejhuvuden, och kom på att det jag skulle kolla upp var ju de helt utan hår. Råkade hittade en tjej med en historia som liknar din, tror jag.
http://blogg.se/article/2015/october/veckans-blogg-jeanine-esberg.html

Och så skall jag säga GRATTIS så här någon timme i förväg! Hoppas du får kaffe och tårta på sängen i morgon bitti!

Anonym

10 Feb 2017 07:40

Du är jättefin, kram/Ulla

Anonym

10 Feb 2017 18:11

Ser ut som Sinead O'Conner. Lika fin 😀

Anonym

11 Feb 2017 19:01

Som sagt allt klär en skönhet

Kommentera

Publiceras ej