I förmiddags fick jag min andra cytostatikabehandling, allt gick bra. Fick behandlingen i ett 2bäddsrum och jag delade rum med en kvinna några år äldre än jag. Hennes pappa höll henne sällskap, även han hade genomgått en cancerbehandling för ca 10år sen. Kvinnan hade barn i småskoleåldern, och trots att det var tuffa samtalsämnen så va det mycket trevligt, verkade va fina människor. Vi pratade om behandlingar/biverkningar, livs och sjukdomssituationer och självklart lite barn. Tills vi båda blev trötta vilket ledde till en naturlig, okrystad och skön tystnad. Många tycker jag är stark, men denna kvinna slår mig med hästlängder. Vi tänkte väldigt lika och hon liksom jag har en positiv inställning till det mesta. Men kunde läsa mellan raderna att hon hade en mycket tyngre och längre kamp än vad jag har i detta nu.


Hälsade på kollegorna på jobbet igår. Va kul och se alla, men trots att jag var där nästan två timmar så hann jag inte med att prata med alla. De gav mig en jättefin krya på dig korg samt en hel del energi. Så den har jag och Daniel mumsat på ikväll. Daniel njöt nog dock mer än jag, vet inte om jag berättat om mina sväljsvårigheter? Har haft det då och då sen jag fick mitt cancerbesked. sväljreflexen blir typ förlamad, så maten fastnar precis vid svalget så får skölja ner varje tugga med vätska. Det blir värre på kvällar och p.g.a muntorrhet. Muntorrheten blir värre av alla piller jag knaprar i samband med cytostatikabehandling. Har glömt att ta upp detta med läkaren, då jag inte haft problemet på 2veckor. Men får nog ringa imorgon. Tur det va mycket ost och kex, så jag kan få njuta en annan dag, utan att varje tugga ska behöva vara ett psykiskt träningspass.


2 kommentarer

Anonym

16 Feb 2017 18:27

Hej fina du!!Läser alla dina inlägg och tänker så ofta på dig o familjen💜Styrkekramar från Anki

Tp

17 Feb 2017 14:09

Dtnd jag inte var på plats gumman när du kom förbi på jobbet. Får träffas någon annan da. När det passar 💕 Du vet att jag tänker på dig och familjen. Puss och kram

Kommentera

Publiceras ej