I lördags hade vi fest för Juno här hemma. Vi har valt att inte döpa våra barn, utan har istället en liten "välkommen till livet" fest. Körde samma koncept för Juno som vi gjorde för Charlie vid 5månaders ålder. De inbjudna var närmaste familjen vilket innebar fullt hus. Vi blev sammanlagt 28 personer så fick möblera om vardagsrummet för att alla skulle få plats. Mamma och mormor kom i fredags och hjälpte till med maten och svärmor hade bakat en fantastisk fudgetårta till efterrätt. Jag hade fixat med en liten frågesport med temat Juno. Vi gjorde även ett släktträd med alla gästers händer. Avslutade med att syster Sandra tog kort på alla gäster, familjevis, tillsammans med Juno. Efter vår fest åkte vi hem till mamma fär den årliga påskäggsjakten som hon och Jannica styr upp. I år fick barnen ett brev från påskharen där dom var tvugna att samarbeta och följa sina ledtrådar för att hitta äggen. Lördagen var alltså en lyckad dag/kväll både för oss vuxna som barn. Men trots mycket uppskattad hjälp inför festen,  var jag väldigt trött i söndags. Vaknade upp som efter en riktig sen och intensiv krogrunda, kände mig bakis trots en helt nykter påskafton. Charlie och Juno var slitna även dom, Charlie klagade på halsont och Juno sov igen all sömn han hade förlorat under lördagen. 
 
Jag har haft huvudvärk och ryggont hela veckan. Jag har i och för sig alltid ont i huvudet på våren, när värderomställningar är som värst. Denna veckan har det ju varit riktigt aprilväder från värme och sol till kallt och snö. Så att jag haft huvudvärk kan jag nog inte skylla på cytostatikan. Ryggvärken blir dock bara värre och värre, så ska försöka få någon smärtlindring av onkologläkaren imorgon.
 
Hoppas ni haft en bra påsk <3

Kommentera

Publiceras ej