"Nu börjar du få hår igen" fick jag höra från Charlies kompis idag. Och ja, man kan faktiskt se att det har växt några millimeter:) Det är bara 6veckor sen jag slutade med EC-behandlingen, så det är kul att man redan kan se lite utväxt. Dock har jag även börjat se förändring gällande ögonfransarna, där har det börjat bli lite tunnare. Men inget som inte lite mascara kan fixa till. Det är tydligen vanligt att Paklitaxelbehandlingen kan göra att man tappar ögonfransar och bryn. Det känns för mig värre om jag skulle bli av med dom än håret på huvudet. Fransarna har ju en funktion, skyddar ögonen och jag vill gärna slippa kliande och irriterande ögon. Det finns så många andra ställen på kroppen där jag hade blivit glad av lite håravfall, men på dom ställena sitter det minsann kvar. Mina 2 skäggstrån på hakan t.ex....


Fysiskt har jag haft en liknande vecka som förra. Lite småsurrande i händer och fötter och även lite ont i ryggen. Men fått vara pigg och glad.Vårvädret har ju självklart gjort sitt. Vi har varit ute och påtat i trädgården, barnen på gatan har lekt i varandras trädgårdar nästan varje vaken timme. När tröttheten smygit sig på så har jag satt mig i uterummet och tagit en kopp kaffe. Är glad att vårt uterum är klart. För under cytostatikabehandlingar ska man vara lite försiktig med solen, så där kan jag skydda mig för direkt solljus men samtidigt njuta av våren.


Imorgon är det dags för ny behandling, ska även träffa onkologläkaren för att prata om biverkningarna jag har haft. Han var lite orolig över att jag redan fått nervbesvär i händerna och fötterna. Så ville träffa mig innan behandlingen imorgon.


❤❤❤

1 kommentarer

Emelie

11 Apr 2017 09:41

Ja alltså det har verkligen kommit fort och mycket. Tror jag kan göra en fläta i ditt hår till midsommar ☺️🙌

Kommentera

Publiceras ej