Var några dagar sen jag skrev och det är många som frågat mig dom senaste dagarna hur jag mår, så kände att det var dax för en uppdatering. Jag mår bra. Var på bröstmottagningen i måndags för att första gången se ärret. Jag träffade endast min kontaktsköterska som skulle kontrollera ärret och ev. svullnader. Hon tyckte det såg jättefint ut. Jag såg ett gropliknande bröst, ett ca 25cm långt ärr och såg allmänt blåslagen ut. Någon vid operationen hade även sagt att ärret inte va sytt utan att jag var klammrad, detta stämde dock inte. Jag har blivit sydd med invärtesstygn så ärret kommer knappt synas om några år. Eftersom allt såg fint ut, som sköterskan menade, så la hon om ett nytt förband som jag skulle ta bort imorgon. Förbandet lossnade dock i fredags, så Emelie kom och la om ärret, dock med ett förband jag inte kunde duscha med. Så det fick åka bort redan idag, för jag behövde verkligen ta en dusch. Jag har inte fått tvätta mig med tvål i armhålan på över två veckor och det är vad jag har mått sämst av de senaste dagarna. Ammar fortfarande på mitt friska bröst, och är det nån gång jag svettas så är det tillsammans med amningshormonerna. Har mått illa av min egna och den svettiga förbandslukten. 
 
Känner att ovissheten har gått ifrån att vara superjobbig till ganska skön. Jag känner mig inte sjuk, så kan därför bara njuta av att vara hemma med mina barn och Daniel. Vill att det ska vara så tills jag blir gammal och skruttig, så januari och nya besked behöver inte ens komma, för det finns ju en risk att det är något jag inte vill höra. Visst har jag fortfarande grymt ont i min vänstra arm och är lite orolig för den. Skulle tydligen ha full rörelsekapacitet efter 2 veckor, men trots att jag gör mina övningar bra så är jag inte där på långa vägar. 
 
Imorgon ska vi till göteborg och jul på Liseberg tillsammans med familjen Isapet, sen va det visst nästan jul. Så idag fick jag akutshoppa på nätet.
 
Tack till er all som erbjuder er att hjälpa till inför jul, med alltfrån julbak, julstäd till barnpassning. Men Jag struntar lite i allt sånt i år. Åker bort till familjen och äter upp deras istället!

3 kommentarer

Anonym

18 Dec 2016 20:31

Tycker du gör helt rätt i att hoppa över allt julstök,😊Må så gott💜Susanne Florin

Emelie

18 Dec 2016 20:37

Ditt ärr ser otroligt fint ut. Jag trodde man skulle tänka "OJ" när man såg det första gången. Det såg inte alls ut som jag hade tänkt mig. Det såg så mycket bättre ut än jag någonsin trott. Heja dig, ditt läkekött å ditt superbröst.

Jag tror att det onda i armen kommer minska med tiden. Dom har ju gjort ett gandka så stort ingrepp, nerver å allt sådant som dom kan stöta till eller möjligtvis kapa av. Känseln kan vara borta ett bra tag eftersom nervtrådarna är av, sen kan det pirra å greja å sticka å sen kan känseln komma. Ang det onda så tror jag att du spänner dig, bär mer än andra (du har ju både Juno å Charlie, jag har ju själv sett dig när du gör dina supermoves för att få upp C på toa). Alla sådana rörelser kan göra så att det tar längre tid och att smärtan sitter i längre. Jag hade mkt ondare i mitt snitt efter Lias, jag bar ju både på Loui å Lias. Dumt men vad gör man inte som mamma. Är du fortsatt orolig så är det du som hör av dig till bröstmott. Annars gör jag det ☺️

I morgon ska du, jag å barnen ha det skoj. Männen kommer nog ha det roligast 🙈

Godnatt darling vi ses i morgon 💜

Anonym

20 Dec 2016 08:19

Kom gärna en tur förbi Trollbacken om ni har tid och lust! Ni är alla välkomna allihop! 😃

Kommentera

Publiceras ej