Är snart två veckor sedan jag kom hem från Mösseberg. Jag kom hem med en stark motivation att få bra ordning på vardagsrutinerna, så att tiden ska räcka till även för mig. Att jag ska få en timma över varje dag för att kunna fokusera på min rehabliteringsträning och meditation. Jag kan bara erkänna att jag misslyckats. Förutom att lillpojken brutit benet vilket kräver mer arbete och tyngre lyft, så har min man legat i halsfluss en av dessa 2veckor. Charlie är i dagsläget inte godkänd för utökad tid på förskolan, så hon är endast där 15timmar uppdelat på 3dagar. Och jag har börjat jobba 50%. Så har blivit endel förändringar i vardagen igen, vilket har lett till att jag inte kommit in i några rutiner alls. Detta har resulterat i att jag tränat endast 3dagar av 13. Känner trötthet i både min hjärna och kropp  återigen och jag har även en ordentlig  värk i ländryggen efter mitt arbetspass. Igår fungerade inte hjärnan alls, höll t.o.m. på att missa att gå till jobbet. Jag har fått anpassa mina arbetstider efter läkarbesök och vad som fungerat bäst för oss här hemma. Så har haft olika arbetstider nästan varje vecka. Denna veckan har jag börjat arbeta 15:45-20:15.
Jag började laga mat vid halv 3. sen satte vi oss och åt och lekte lite matbordslekar. Jag kollade jag på klockan 15:20 , fortfarande oduschad, osminkad och i myskläder och tänker att jag kanske borde börja göra iordning mig för att slippa stressa. Inte att jag borde sitta i bilen påväg till jobbet. Min hjärna kopplade inte att jag faktiskt skulle vara på min arbetsplats inom en halvtimme, så satt och stirrade på klockan länge, försökte förstå va klockan visade, innan jag insåg insåg att klockan15:45 inte är efter fyra utan faktiskt kvart i, och klockan blir ju 16 efter klockan 15. Så flyger upp från stolen och får slänga på mig en mössa, byta byxor och sticka till jobbet svettig och osminkad. Men stämplar in i tid...
 
Vardagsrutiner är något som aldrig varit särskilt viktigt för mig innan. Men nu verkar detta vara något som krävs för att hjärnan ska fungera som den borde. Det får bli mitt mål nästa vecka, hitta rutiner som passar!
 
<3

Kommentera

Publiceras ej