Denna veckan har bara rusat iväg. Jag har hunnit med spelkväll, körkväll, mys i gbg med syrrans lilla Leon, grillning, kompislek och massor av vårsol. Jag har mått bra och passat på att njuta av så många timmar per dag som orken finns för. Denna vecka har varit en bra vecka. Dock vaknade Charlie inatt och kräktes, så även imorse. Magsjuka IGEN!! På tisdag är det dags för min nya cytostatikabehandling Paklitaxel så hoppas att resten av familjen slipper magsjukan även denna gången så jag kan få min behandling och Daniel har energi att dra det tyngsta lasset här hemma.


Charlie har verkligen haft oflyt det senaste, men denna magsjuka verkar i alla fall vara en aning snällare än den hon hade för 2veckor sen. Hon har kunnat äta och leka hela dagen, så hoppas hon slipper spy fler gånger och snart få vara frisk. Har varit lite mycket och ofta nu... 

Lite oro börjar smyga sig på gällande biverkningar av Paklitaxel. I cancergrupperna jag är med i och samtal med kvinnor som är klar eller i pågående behandling av paklitaxel har informationen varit väldigt blandad. Med allt från håravfall av ögonbryn/fransar till ledvärk och stickningar i händer/fötter. Jag hoppas på att min kropp ska vara lika snäll mot mig som den varit under min ECcytostatika. Det är bara att vänta och se...

Kommentera

Publiceras ej