Idag gjorde jag min sjunde strålbehandling. Nu går allt fort och smidigt, jag hinner knappt in i behandlingsrummet innan allt är klart. Jag har även fått ett parkeringsintyg och får stå vid speciell parkering för strålningspatienter. Parkeringsplatser precis vid ingången. Behöver därför inte ens tänka på att hitta och betala parkering. Har än så länge inte fått några hudbesvär. Kliar ytterst lite, men kortisonsalvan råder bot på det! 


I torsdags var familjen med mig. Charlie var väldigt nöjd efteråt. För hon och Juno fick varsitt gosedjur att ta med hem. De hade även en egen sköterska som berättade och visade precis allt dom och jag gjorde. Vårdpersonalen är verkligen fantastiska även mot anhöriga och framförallt har dom varit så söta mot mina barn. 

Har varit en aning tröttare och mer lättirriterad igen. Men har inte heller direkt vilat mig. I helgen var jag ute och åt med bästa kompisar, varit och badat, tältat på baksidan med Charlie m.m. Igår var vi på Leos lekland med andra bästisar och storhandling efter min behandling. Jag har även hunnit två runder till gymmet, sammanlagt kanske 20min. Men utifrån min träningsvärk känns det mer som om jag har tränat dygnet runt hela veckan.

Så nu ska jag mysa med ett varmt bad och lite gott innan det är dags för sängen.

<3

Kommentera

Publiceras ej