Är just nu i Palić i norra Serbien. Vi är påväg mot Sverige och har endast 3 nätter kvar efter denna. Imorgon blir det Bratislava, Slovakien och sen en natt norra Tjeckien och sedan en natt i Tyskland innan vi tar båten mot Sverige på tisdag. Resan har varit fantastisk, har fått se så många vackra platser med storslagen natur. Ibland har det blivit många timmar i bilen, men har gått bra och barnen har varit väldigt duktiga. Även när vi skulle åka från Kroatien till Mostar, som skulle vara en kort resan på cirka 1,5timma som istället tog 6!! Saknades lite papper, så var tvungen att byta tullplats och dona. Men det löste sig och vi fick tillslut komma in i landet:)

  
Min kropp har dock värkt en del av att behöva sitta still länge, känns att mitt skelett är försvagat. Jag har även tappat mina ögonbryn och ögonfransarna är väldigt mycket färre. Nu! Jag trodde att jag skulle få behålla dom eftersom jag inte tappade dom under behandlingen... Har varit tufft psykiskt under semestern. Hemma omkring vet de flesta att jag är sjuk, så att jag ser ut som jag gör på hemmaplan är lugnt. Men här kan jag lika gärna vara en frisk människa som inte vårdar sitt yttre, som låtit sig själv förfalla. Charlie tog ett foto på mig för någon dag sedan. Jag satt i trosor på sängkanten, nyvaken. När jag får se kortet faller jag i tårar. Jag kände inte igen mig själv. Jag har aldrig sett mig som den snyggaste i gänget, jag har alltid haft vackra människor runt mig. Men har aldrig heller ansett att jag är ful. Förräns vid det ögonblicket ! Enbröstad med gravidkilon, inga ögonbryn och en cytostatikabehandling som gjort att mitt ansikte ser äldre, svullet och mer slitet ut. Det var tufft att se. Men ska försöka att inte låta det fysiska göra det jobbigt för det psykiska. Ska försöka tänka som Daniel: "ärret är ett tecken på att det som inte dödar härdar, för mig spelar det i alla fall ingen roll hur du ser ut. Den delen har vi kommit över. Du är Nina, den jag valt att leva med. Den jag älskar, min bästis och livskamrat." (det var kanske inte hans exakta ord, men det är så jag valde att höra dom i alla fall;) Jag har många som älskar mig för mig, som skiter hur jag ser ut. Jag har många jag älskar och det är helt okey att vara ful så länge jag får vara cancerfrisk och njuta av livet tillsammans med dom!

Lovade bilder.. Tyvärr för dålig wifi för att kunna ge er det!

<3


3 kommentarer

Pill

08 Jul 2017 22:21

Di har alltid vart fin & kommer alltid att vara. Ni ser ut att ha haft en härlig resa ☀️
Stor kram Nina ❤️

Lisa

09 Jul 2017 00:19

❤️❤️❤️

Anonym

14 Jul 2017 22:26

Blev tårögd när jag läste delen om bilden Charlie tagit och att din man verkligen älskar dig och står vid din sida väldigt vacker och öppet skrivet.

Kommentera

Publiceras ej